موومان سمفونیک
پایان نامه
- وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه هنر - دانشکده موسیقی
- نویسنده بابک سالمی کوهانستانی
- استاد راهنما هوشیار خیام امیرحسین اسلامی
- تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
- سال انتشار 1389
چکیده
قطعه پیش رو در یک موومان و شامل بخش مقدمه، قسمت اول یا a ، رابط و قسمت دوم یا b می باشد که برای سازهای مرسوم ارکستر سمفونیک نوشته شده و در آن در حد توان از فنون مختلف آهنگسازی استفاده شده است. تفاوتهای کلی در سه قسمت این قطعه شاید توان ایجاد سه قطعه کاملاً مجزا را فراهم می نمود ولی با در نظر گرفتن محدودیت زمانی و دوری جستن از تکرارهای زیاد، هر سه بخش بصورت کوتاه در یک قطعه در کنار یکدیگر ترکیب شدند. در بخش نظری پایان نامه به بررسی دقیقتر اجزاء قطعه پرداخته خواهد شد.
منابع مشابه
موومان سمفونیک
یک سمفونی به نام : سمفونی کوتاه در چهار موومان ساخته شده است که به ترتیب موومان اول در فرم سونات دوم در فرم تم و واریاسیون و سوم در فرم منوئت و تریو و چهارم در فرم فوگ می باشد.اساس اصلی ساختار این سمفونی بر اساس موسیقی سبک دوده کافونیک و بر اساس سیستم دوازده نتی شکل گرفته است.هر چند این سمفونی بر اساس ساختار های نوین تعریف شدهاما در فرم دارای بافتی کاملا کلاسیک می باشد.
تجزیه تحلیل موومان سمفونیک پیر چنگی
در این پایان نامه یک موومان سمفونیک (پوئم سمفونی) بر اساس داستان پیر چنگی مولانا که در دفتر اول مثنوی معنوی سروده شده است، در هفت اپیزود ساخته شده است. هر یک از هفت اپیزود روایتگر بخشی از داستان هستند که در ذیل به ترتیب عنوان این بخش ها (اپیزودها) آورده شده است: 1. دوران جوانی پیر چنگی 2. تنهایی و درماندگی پیر چنگی 3. ساز زدن پیر چنگی برای خدا 4. جلوه ی خداوند 5. خواب عمر 6. حرکت عمر به س...
15 صفحه اولفرم در موسیقی ایرانی؛ بخش عملی: دو موومان برای ارکستر سمفونیک
مساله ی فرم از این لحاظ که توجیه گر و باعث پیش روی افقی اثر موسیقی است اهمیتی ویژه دارد. این اهمیت زمانی بیشتر خود نمایی می کند که با موسیقی از جنس موسیقی ایرانی طرف هستیم، یعنی موسیقی که فعلا عاری از چند صدایی است. فرم و چگونگی پدیدار شدن آن در اثری از آثار موسیقی ایرانی مقوله ای است که از دید مطرح در این نوشتار مورد بررسی قرار نگرفته است، بدین ترتیب که به طور مشخص پیشنهاد شود کدام محرک و انگی...
سمفونی در سه موومان
در این پایان نامه اصطلاح های تخصصی موسیقی همان گونه که در حال حاضر رایج است و بیان می شود نگاشته شده است. برای به اتمام رساندن دوره کارشناسی ارشد، این سمفونی را در سه موومان نوشتم که در سالن اپرای russe اجرا شد. تمام سعی و هدف من در این سمفونی به تصویر کشیدن ذهنیات، صداهای درونی و همچنین دریافت شخصی ام از محیط پیرامون و مواجهه با شعر احمد شاملو و استفاده از تکنیک های آهنگسازی که تا به حال آموخ...
15 صفحه اولیک قطعه برای ارکستر سمفونیک
این قطعه در یک موومان برای سازهای متداول در ارکستر سمفونیک نوشته شده است.با توجه به اینکه شکل گیری این اثر به طور کلی یک کار تحقیقی نبوده واین اثر صرفا یک اثر موسیقاییست، ولی با توجه به مصالح بکار رفته در آن،آثار آهنگسازان مکتب روسیه از نظر فرم،هارمونی و ارکستراسیون مورد مطالعه وتجزیه وتحلیل قرار گرفته است.در بخش نظری نیز به شرح و آنالیز قطعه پرداخته شده است.
15 صفحه اولرکوئیم برای ارکستر سمفونیک
رکوئیم برای ارکستر سمفونیک در دو موومان، ابتدا به صورت " شورت اسکور " نوشته شد و در ادامه، نخست برای ارکستر سمفونیک و سپس برای پیانو چهاردستی، تنظیم گردید. موومان اول با الهام از فرم پاساکالیا و موومان دوم با الهام از فرم سه بخشی، نوشته شده اند. الگوهای موتیفیک (سلولی) مورد استفاده در موومان اول، عمدتا به شکل افقی (ملودیک) و در موومان دوم، علاوه بر شکل افقی (ملودیک)، به صورت عمودی، در شکل بخش...
منابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
نوع سند: پایان نامه
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه هنر - دانشکده موسیقی
کلمات کلیدی
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023